مجله اینترنتی پارسی گو: بازی Metal Gear Solid V به طرز شگفت آوری جذاب است و نظر پلیرهای حرفه ای و منتقدان سرتاسر جهان را به خود مشغول کرده است. در این مقاله ۸۰ نکته خواندی از دنیای وسیع بازی Metal Gear Solid V ارائه شده است.
۸۰ نکته جالب و دیوانهکننده در Metal Gear Solid V که احتمالا آنها را نمیدانید
Metal Gear Solid V: The Phantom Pain جزو آن دسته بازیهایی است که سازندگان، به جزئیات محیطِ آن توجه زیادی کردهاند؛ جزئیاتی که روز به روز بیشتر از آنها باخبر میشویم. اگر دوست دارید از تعدادی از آنها مطلع شوید، با زومجی در ادامه همراه باشید.
بررسی بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain
باید گفت در یک کلام دنیای Metal Gear Solid V: The Phantom Pain، دنیایِ وسیعی است؛ معلوم است که سازندگان با وسواسیِ تمام، به طراحی شخصیتها، سیستمها و آیتمهای بازی پرداختهاند و همین موضوع موجب میشود که گیمر، ساعتها پای این بازی بنشیند و احساس خستگی به او دست ندهد. دنیایِ این بازی آنقدر وسیع است که اگر برای مدتی طولانی به انجام بازی بپردازید، باز هم چیزهای کشفنشدهای وجود دارند که انگیزه شما را برای ادامه بازی بیشتر و بیشتر میکنند. بعد از جستوجویی بسیار در این دنیای وسیع، ما موفق شدیم «۸۰ چیز دیوانهکننده» را در این دنیا پیدا کنیم؛ چیزهایی که به احتمال زیاد از بسیاری از آنها بیخبرید. البته لازم است اشاره کنیم که این «۸۰ چیز دیوانهکننده» در کنار دیوانهکننده بودن، لو دهنده هم هستند. پس پیشنهاد میکنیم، اگر بازی را به اتمام نرساندهاید از خواندن این مقاله خودداری کنید.
۱) وقتی که شما منطقه تعیین شده برای ماموریت را ترک میکنید، اسب خود را جا نمیگذارید! اسب، خود را سریعا به «سیستم فالتون» مجهز میکند و با پرواز از آنجا دور میشود.
۲) اگر «بیگباس» در یک ماموریت بهشدت زخمی شود، میتواند در بین مراحل، خود را به یک کیسه خون در هلیکوپتر وصل کند. این امر موجب میشود که خونِ از دست رفته او به بدنش بازگشته و دوباره برای جنگ آماده شود.
۳) اگر در بازی، دشمن خود را بیهوش یا بیحس کنید و او را به داخل یک گودال آب بیاندازید، او به هوش نیامده و غرق خواهد شد.
۴) اگر چیزی را به «فالتون» وصل کردید و در میانه راه پشیمان شدید، نگران نباشید. میتوانید با شلیک به بالون، از عملکرد آن جلوگیری کنید.
۵) مکالمه سربازانی که به زبانی غیر از زبانِ انگلیسی صحبت میکنند، در بازی زیرنویس نمیشود؛ بنابراین، بازجویی از آنها در بسیاری از مواقع بیفایده است.
۶) با وجود اینکه در اوایل بازی، یک «رویداد از پیش نوشتهشده» اتفاق میافتد، اما اولین باری که شما در سکانس آغازین بازی زخمی میشوید، صدای آسیبدیدنتان برای این است که به شما بفهماند آن صدا به چه معناست.
۷) اگر بیگباس برای روزهای طولانی، بدون خیس شدن (در زیر باران) به حرکت خود ادامه دهد، دشمنان شروع به بررسی منطقه میکنند (خیس شدن زیر باران به نحوی برای او، حمام به حساب میآید). چراکه حیوانات وحشی فکر میکنند او مرده است و با بوییدن منطقه، او را پیدا میکنند.
۸) در برخی از نقاطِ پایگاه مادر، مکانهایی تحت عنوان Portable Shower وجود دارند که در آنجا برخی افراد با پاشیدن سطل آب به شما، شما را خیس میکنند.
۹) یکی از راههایی که با آن میتوانید خونِ رویِ لباسِ خود را پاک کنید، راه رفتن زیر باران است. آنطور که به نظر میرسد، کند و کاو در این دنیای وسیع، پایانی ندارد. آنطور که به نظر میرسد، کند و کاو در این دنیای وسیع، پایانی ندارد.
۱۰) اگر شما برای چند بار Ocelot را آرام کنید، او هربار به یک شکل سخن خواهد گفت. از جمله: «لا لی لو له لو» ! (این مورد را تنها کسانی که این بازی را انجام داده باشند، به خوبی میفهمند).
۱۱) اگر شما اقلام موجود در یک پایگاه را با فالتون به جایی ببرید و بعدا آنها را برگردانید، سربازان هربار درباره چیزهای مفقود شده به نحوی شکایت میکنند.
۱۲) جعبههای مقوایی (Cardboard Boxes) در زیر باران شروع به ازبینرفتن میکنند. این امر میتواند سربازانی را که برای دیدن پوسترهای موجود بر روی این جعبه تلاش کردهاند، ناراحت کند. (لازم به ذکر است که شما میتوانید با استفاده از پوسترهایی که در طول بازی پیدا میکنید، این جعبههای مقوایی را شخصیسازی کنید. هر کدام از تصویرهایی که شما برای جعبه انتخاب میکنید، تاثیر متفاوتی بر روی دشمنان دارند. بهطور مثال اگر در یکی از لوکیشنهای افغانستان، پوستر یک Soviet را بر روی جعبه قرار دهید، سربازان دشمن فکر میکنند شما دوست آنها هستید).
۱۳) شما میتوانید هنگامی که یک جعبه مقوایی را پوشیدهاید از شیبها به پایین سُر بخورید. این امر علاوه بر لذتبخش بودن، شما را از دید دشمن دور نگه میدارد.
۱۴) در اطراف «پایگاه مادر» نشانههایی از مدلسازی برخی شخصیتهای برجسته بازی به چشم میخورد؛ بهطور مثال نشانههایی از ساخت مجسمه «کوایت» دیده میشود.
۱۵) سریعترین راه برای سفر در «پایگاه مادر» این است که هنگامی که در یک جعبه مقوایی هستید، در «مکان تعویض» بنشینید و براحتی به مکانی دیگر سفر کنید.
۱۶) شما میتوانید در سراسر مناطق مرزی پایگاه دشمن نیز به راحتی جابهجا شوید. برای اینکار باید ابتدا حداقل دو مکان تعویض نارنجی رنگِ موجود در پایگاه دشمن را فعال کنید و سپس با آنها منتقل شوید. فراموش نکنید در اینجا هم لازم است که حتما جعبه مقوایی را همراه خود داشته باشید.
۱۷) اگر شما قبل از شروع کردن ماموریت C2W تجهیزات Comm را از بین ببرید، ماموریت، در جریان نشان داده شدن Credit به پایان میرسد.
۱۸) سربازان عملا در فواصل زمانیِ ۱۲ ساعته، شیفتِ خود را عوض میکنند. این جابهجایی در بسیاری از مواقع میتواند چالشها را برای بیگباس آسان کند.
۱۹) اگر در هنگامی که DD را به عنوان یار خود انتخاب کردهاید، یک سگ وحشی به شما حمله کند و شما به هر دلیلی، نتوانید کلیدهای لازم برای رهایی را بزنید، DD با یک جهش سریع به آن سگ حمله کرده و شما را نجات خواهد داد.
۲۰) اگر در هنگامی که سربازان درحال صحبت کردن در رادیو هستند آنها را گیر بیاندازید، سربازانِ دیگر پی خواهند برد که اتفاقی افتاده و شروع به بررسی منطقه میکنند.
۲۱) اگر سربازانی را که از عینک دید در شب استفاده میکنند، با یک FlashLight کور کنید، اثرِ آن برای مدت طولانیتری باقی خواهد ماند.
۲۲) رانندگان تانک برای جلوگیری از بهخواب رفتن سربازانِ منطقه، هرازچندگاهی، بوق میزنند. ۲۳) شما میتوانید با فالتون، یک «کانتینر بارکِش» را آماده رفتن به هوا کنید؛ اما قبل از رفتنِ آن، میتوانید سریعا روی آن بِپَرید و به این ترتیب از آن ناحیه فرار کنید.
۲۴) روشی بسیار عالی برای از سرِ راه برداشتن دشمنان قدرتمند این است که یک «جعبه مهمات» را بر سر آنها انداخته و بیهوشِشان کنید. برای اینکار باید از هلیکوپتر پشتیبان درخواست مهمات کنید؛ سپس به محلی که انتخاب کردهاید تا هلیکوپتر مهمات را آنجا بیاندازد بروید. در نهایت، مکانی که دشمن آنجا است را انتخاب کنید تا جعبه مهمات بر سر او افتاده و او را بیهوش کند.
۲۵) اگر در شبهنگام (خصوصا شبهای بارانی) در پشت سر دشمنان تفنگ را به سمت آنان بگیرید، آنها خود را تسلیم شما میکنند. میتوانید در همان حال از آنان اعتراف گرفته و از سرِ راه برشان دارید.
۲۶) شما میتوانید برای از بین بردن تجهیزات الکترونیکی پایگاه دشمن از «تفنگ آبی» استفاده کنید. ۲۷) شما همچنین میتوانید از تفنگ آبی برای خاموش کردن آتشها استفاده کنید و پایگاههای دشمن را تاریکتر کنید. با این کار، از بین بردن دشمنان بسیار راحتتر خواهد شد.
۲۸) اگر بخواهید با تفنگ آبیِ خود به دشمن شلیک کنید، Ocelot با شما تماس گرفته و به شما میگوید که آن مقدار آب برای از بین بردن دشمن کافی نیست.
۲۹) شما میتوانید از بین درختان و حتی تیربرقها با ماشین رانندگی کنید.
۳۰) شما میتوانید در حالتِ درازکِش دشمنانتان را Melee کنید؛ اما بدی این روش این است که بیهوش کردن آنها، زمان بیشتری را میطلبد. کمی فکر کنید؛ انجام این کار احمقانه است!
۳۱) شما میتوانید برای بیهوش کردن دشمنان، یکی از آنها را گرفته و به سمت نفر دیگر پرتاب کنید. پس از برخورد با یکدیگر، هردو بیهوش میشوند.
۳۲) اگر شما در یک حمله هوایی از «گاز خوابآور» استفاده کنید و صبر نکنید تا کامل پاک شود، به نحوی خودکشی کردهاید!
۳۳) شما میتوانید هنگامی که در حال راه رفتن هستید، سوارِ اسب خود شوید. نگران نباشید چون لگنتان پاره نمیشود! این کار، یکی از بهترین کارها برای سریع فرار کردن است.
۳۴) اگر در مراحلِ بازی یارِتان زخمی شود، «سطح دوستی» شما با او تا حدودی کم میشود؛ حتی اگر این موضوع، فقط یک تصادف باشد. این امر موجب میشود که آن هماهنگی لازم بین شما و یارِتان وجود نداشته باشد.
۳۵) سعی کنید تاجایی که میتوانید، «سطح دوستی» خود را با اسبتان افزایش دهید تا در نهایت مهار ت «Poop on Command» را برای او باز کنید.
۳۶) مدفوع اسب را در جاده بیاندازید! با این کار، رانندههای دشمن از مسیر خود منحرف میشوند. (لازم به ذکر است که تا زمانی که سطح دوستی شما با اسب به حد لازم نرسد، نمیتوانید کاری کنید که اسب مدفوع کند).
۳۷) «اسنیک» در تاریخ تولدی که شما در ابتدای بازی وارد میکنید، یک کیک و یک سیگار دریافت خواهد کرد؛ پس اگر میخواهید زودتر به آنها دسترسی داشته باشید، روزی نزدیک به روزی که در آن هستید را انتخاب کنید.
۳۸) یارهایتان برای دشمنان قابل رویت هستند. اگر دشمنان به بررسی منطقه بپردازند و به جایی که شما پنهان شدهاید بیایند و یارتان را ببینند، سعی میکنند تا به یارتان شلیک کرده و آن را از پا در بیاورند.
۳۹) میتوانید حیواناتی را که با فالتون به پایگاهِ مادر میفرستید در یک باغوحش در پایگاه مادر پیدا کنید.ption id=”attachment_65552″ align=”alignnone” width=”800″]باغوحش اسنِیک در پایگاه مادر. باغوحش اسنِیک در پایگاه مادر.
۴۰) شما میتوانید در آن باغوحش، گیاهانی دارویی پیدا کنید.
۴۱) شما میتوانید یونیفرم «گرگِ تکتیرانداز» را برای کوایت باز کنید. یونیفرمی که به کوایت، جدیت بیشتری میبخشد.
۴۲) در بازی، لیستی آماری به نام Demon Meter وجود دارد؛ برای بالا بردن سطح آن باید تا جایی که میتوانید کارِ زشت و ناپسند انجام دهید! بهطور مثال سربازهای زخمی را بکشید، حیوانات را زندانی کنید و هلیکوپتر پشتیبانی را نابود کنید. اگر این کارها را انجام دهید، گلولهای که در سر اسنیک وجود دارد آنقدر بزرگ میشود تا تبدیل به یک شاخ گردد!
۴۳) هم سربازان مونث و هم سربازان مذکری که در جریان ماموریتها به پایگاهِ مادر میفرستید، صدایی شبیه به صدای آنهایی دارند که در ماموریتها از آنها اعتراف میگیرید.
۴۴) اگر شما موفق شوید برای چندین و چند بار به دشمنان هدشات بزنید، بقیه سربازان با پوشیدن کلاههای ایمنی جواب شما را خواهند داد.
۴۵) اگر در بیشترِ اوقات برای تیراندازی از اسلحههای دوربیندار استفاده کنید، دشمنانتان هم برای مقابله با شما، بیشترِ اوقات از اسلحههای دوربیندار استفاده میکنند.
۴۶) برای جلب توجه مجدد سربازانِ سرگردانِ پایگاه مادر، میتوانید از ضبط صوتِ خود، آهنگ Love Deterrence را اجرا کنید.
۴۷) اگر در نسخه Ground Zeroes، رازِ مرحله Deja Vu را حل کرده باشید، میتوانید به اسکین جذابِ نسخه اولیه بازی دسترسی داشته باشید.
۴۸) شما میتوانید یک گلوله اضافی را در محفظه اسلحه خود بگذارید تا در مواقع لزوم از آن استفاده کنید.
۴۹) اگر شما سربازی را برای مدتزمان طولانی از پشت بگیرید، او ممکن است تلاش کند تا با یک چاقو از دست شما خلاص شود.
۵۰) مراحلِ بازی، دارای تعداد زیادی اهداف اختیاری هستند که کشف کردن آنها میتواند بسیار جذاب باشد.
۵۱) نوارِ زمزمه «کوایت» را در ضبط صوت پخش کنید؛ این، به شما کمک میکند که نشانهگیری بهتر و با ثباتتری داشته باشید.
۵۲) از بین موسیقیهای موجود در ضبط صوت، «Enemy Eliminated» را در اسپیکرِ ضبط صوت پخش کنید؛ این کار باعث میشود که دشمنان از جستوجو به دنبال شما دست بردارند. شما میتوانید در «حالت رِفلِکس» با پرتاب «خشاب» به سمتِ سرِ دشمنان، آنها را K.O کنید.
۵۴) شما میتوانید دقیقا همانند بازی Metal Gear Solid 1، بمبهای C4 را بر روی بدن دشمنانتان کارگذاری کنید.
۵۵) در بعضی مواقع که همراه با DD پایگاه دشمن را تسخیر میکنید، DD از خوشحالی چندبار پاس میکند.
۵۶) گاهی اوقات با گرفتن فرماندهان از پشت، میتوانید به آنها بگویید که به سربازان دستور توقف عملیات بررسی محیط را بدهند.
۵۷) گاهی اوقات به هنگام انداختن یک نارنجک به درون گروهی از دشمنان، یکی از آنها برای نجات جان دیگران، خود را بر روی نارنجک میاندازد.
۵۸) شما میتوانید هنگامی که در جایی مخفی شدهاید به اسب خود بگویید که در وسط جاده بایستد. با این کار میتوانید بهسادگی جلوی رانندگان دشمن را گرفته و آنها را از پا در بیاورید.
۵۹) در مرحله ابتدایی بازی، ممکن است «کاز» برای چند بار به بیگباس بگوید که «از کلمات جادویی استفاده کن» اما هیچ کلیدی بر روی صفحه وجود نداشته باشد که شما اینکار را انجام دهید. برای پاسخ دادن، میتوانید «کلید شلیککردن» را بزنید.
۶۰) تماس گرفتن در هلیکوپتر موجب پاک شدن دودِ «نارنجکِ دودزا» میشود.
۶۱) حتی اگر دشمنان از کلاه ایمنی یا زره استفاده کنند، میتوانید آنها را هدشات کنید. برای اینکار دوربین اسلحه خود را بر روی فاصله بین دو چشم آنها یا شکافهای موجود در زرهشان بگیرید و شلیک کنید.
۶۲) وقتی به یکی از دشمنانِ زرهپوش شلیک کردید، کمی مواظب باشید؛ چراکه دشمنان دیگر میتوانند صدای برخورد تیر را به زره آنها بشنوند. پس با دقت نشانهگیری کنید.
۶۳) در یکی از نقشههای موجود در آنگولا در آفریقا، رادیویی وجود دارد که درمورد دموی P.T گزارشهایی میدهد.
۶۴) اگر در جایی از بازی با حیواناتی همچون اسب یا بُز وحشی مواجه شدید، راه یک کامیون را در جادهی نزدیک آنجا مسدود کنید؛ با اینکار، راننده شیشه را پایین میآورد و بر سر آنها فریاد میزند و به نحوی حواسش پرت میشود. در اینلحظه میتوانید خیلی راحت به او شلیک کنید.
۶۵) اگر برای چندین بار بر روی زمین به دشمنانتان لگد بزنید، آنها میمیرند.
۶۶) حیوانات وحشی میتوانند به دشمنان نیز حمله کنند.
۶۷) بعضی از سربازان در پایگاه مادر دارای مهارتی به نام «مزاحم» هستند؛ این مهارت باعث میشود که آنها برای دیگر سربازان قُلدُری کنند و سر آنها داد بزنند!
۶۸) بروشور «کوجیما پروداکشنز» در بیمارستان، برخی از تواناییها و ویژگیهای اسنِیک را به نمایش میگذارد؛ همچنین، این بروشور نام تعدادی از غرفههای موجود در نمایشگاه GDC 2013 را نیز لیست کرده است.
۶۹) «منابع ادبی» بسیاری در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain وجود دارند. از بین آنها میتوان به نامهای رمزیِ «اَهَب» و «اسماعیل» اشاره کرد.
۷۰) در بازی، پوسترهایی تحت عنوان «بیگباس درحال تماشای شماست» وجود دارند که مستقیما به وقایع سال ۱۹۸۴ اشاره دارند. لازم به ذکر است که این بازی نیز در واقع در سال ۱۹۸۴ به وقوع میپیوندد.
۷۱) شخصیت «اِلی» موجود در بازی، به نحوی به «شاهمگس» اشاره دارد! میتوانید او را در کنار مجموعهای از سرهای بریدهشده خوکها پیدا کنید.
۷۲) اگر به یکی از سرهای بریدهشده خوکها در کنار صندلی اِلی شلیک کنید، صدای خرناس از آنها بلند میشود.
۷۳) اگر هنگامی که در هلیکوپتر هستید برای مدت زمانی طولانی به کوایت نگاه کنید، او شروع به صحبت کردن با شما میکند. ۷۴) برای افزایش روحیه کارکنان در پایگاه مادر، برخی سربازان را کتک بزنید!
۷۵) اگر با بازوی مصنوعی خود به یکی از دشمنان مشت بزنید، آهنگِ «مرد شش میلیون دلاری» پخش خواهد شد.
۷۶) برای از بین بردن هلیکوپترهای دشمن میتوانید از یک استراتژی جالب استفاده کنید؛ ابتدا یک بمب C4 را به یک ماشین متصل کنید. سپس با فالتون آن را به نزدیکی هلیکوپتر ببرید و در نهایت آن را منفجر کنید.
۷۷) لیسا، روح موجود در P.T، در یکی از جاهای بازی دیده میشود.
۷۸) اگر نارنجکهای دودزا را در درون یک گودال بیاندازید، دود آنها بسیار کمتر خواهد بود. اگر گودال خیلی عمیق باشد، ممکن است اصلا دودی از آن دیده نشود.
۷۹) میتوانید با پخش کردن صدای خرس از لیست آهنگهای موجود در ضبط صوت، سربازانی که در حال بررسی منطقهای که شما در آن پنهان شدهاید هستند، را بترسانید تا از آنجا دور شوند.
۸۰) اگر با بازوی مصنوعی اسنیک به دشمنان شوک الکتریکی وارد کنید، سربازانی که در آن حوالی هستند به یکدیگر میگویند که «بوی چه چیزی میآید؟».
گردآوری و تنظیم: parsigoo.com
منبع: zoomg.ir
درود. متنتون خیلی قشنگ بود ولی در نکته ۵۵ که می گه پارس می کنه، این پارس گفتن غلطه واژه درستش پاس هست که از نگهبانی یا پاسبانی میاد یک جور هایی به پارسی ها انگار توهین می شه . با سپاس از سایت قشنگتون.
سلام. دوست عزیز. همراهی مخاطبین فهیمی چون شما مایه مباهات ماست… نکته ای که فرمودید اصلاح شد. موفق باشید