مجله اینترنتی پارسی گو: اویل ۲ در مجموع با توجه به طولانی بودن زمان بازی و ماموریت های مختلف آن، یکی از خاطره انگیزترین بازی های سری اویل است. Resident Evil 2 Remake نیز به جذابیت هرچه بیشتر این بازی کمک کرده است و یک بازسازی تمام عیار به مخاطب ارائه داده است. در این مطلب راز و رمزها و راهنمای بازی اویل ۲ ریمیک را ارائه کرده ایم. با ما همراه باشید:
راهنمای پیدا کردن رمز تمامی گاو صندوقها و قفلهای بازی اویل ۲ ریمیک
آیا به دنبال بازکردن تمام قفلها، ترکیب رمزهای گاوصندوقها و سریترین روش بازکردن محفظههای قابل حمل در بازسازی Resident Evil 2 هستید؟ در این مطلب میتوانید تمام این موارد را پیدا کنید. به نقل از ویجیاتو (vigiato.net) یکی از اولین مواردی که در بازی به آن برخورد خواهید کرد، قفل میز لئون است. پس بیایید با همین مورد شوع کنیم:
بازکردن میز لئون در اویل ۲ ریمیک
یادداشتی روی میز قرار دارد که در آن میگوید که همکاران تازهی او میزش را قفل کردند و راه حلش حروف اولیهی اسم آنهاست. نکتهای که ممکن است شما را در اول گیج کند این است که معمولا پلیسها همدیگر را با نام خانوادگی صدا میزنند، اما این مورد میخواهد تا از اسم کوچک استفاده کنید.
برای باز کردن قفل سمت راست این کد را به کار ببرید: MRG
این را میتوان با نگاه کردن به میزهای افسران به سمت راست و چک کردن به حرف اول اسم کوچکشان فهمید: حرف M برای اسم Marvin Brangah، حرف R برای برای اسم Rita Philips و حرف G برای George Scott که پلاک اسمش روی زمین افتاده است.
برای بازکردن قفل سمت چپ از این رمز استفاده کنید: NED
این یکی هم دقیقا مانند قبلی است که David Ford و Eliot Edward راه حل دوتا اول را میگویند، اما برای وارد کردن آخری باید ردیف آخری را بچرخانید تا به NED برسید.
اگر با کاراکتر لئون بازی کنید، خشابی با ظرفیت بالا برای کلت خود به دست میآورید. اگر به عنوان کلیر بازی میکنید، افزایش دهندهی سرعت پرکردن برای هفت تیر خود به دست میآورید.
ترکیب قفلها در اویل ۲ ریمیک
- قفل طبقه سوم: DCM
- قفل طبقه دوم نزدیک اتاق دوشها: CAP
- قفل اتاق کنترل بالای فاضلاب: SZF
ترکیب گاوصندوقها در اویل ۲ ریمیک
دفتر غربی، گاو صندوق طبقه اول: ۹ از سمت چپ، ۱۵ از سمت راست، ۷ از سمت چپ – که کیسهی افزایش دهنده اینونتوری به مقدار ۲ عدد به شما میدهد.
گاوصندوق اتاق انتظار، قسمت شرقی: ۶ از سمت چپ، ۲ از سمت راست، ۱۱ از سمت چپ – که برای لئون یک Muzzle Brake و برای کلیر یک خشاب با ظرفیت بزرگتر میدهد.
گاوصندوق اتاق استخر برای فزیوتراپی: ۲ از سمت چپ، ۱۲ از سمت راست، ۸ از سمت چپ – برای لئون قنداق شاتگان و برای کلیر کیسه افزایش ظرفیت اینوتوری را میدهد.
راه حل محفظههای قابل حمل در اویل ۲ ریمیک
بازکردن این محفظهها، کلیدهایی برای صفحه کلید درون اتاق امنیتی را میدهد که به شما کیسه افزایش ظرفیت اینوتوری و چندین مورد قابل برداشتن را میدهد. در این مکانها میتوانید آنها را پیدا کنید:
در اولین دور بازی کردن:
- درون قفل اتاق دوشها
- درون اتاق رختشویی
در دومین دور بازی کردن:
- درون اتاق بازجویی
- درون اتاق رختشویی
برای حل اینها، باید روی دکمه کلیک کنید تا نورها در سمت خلاف عقربههای ساعت روشن شوند. مهم نیست از کجا شروع میکنید تا وقتی که نور بعدی از دکمهای باشد که آن را فشار میدهید. در این قفلها امکان باختن وجود ندارد، پس هرچه قدر میخواهید میتوانید دکمهها را فشار دهید تا به توالی درست دست پیدا کنید.
نحوه حل کردن معماها و راهنمای بازی اویل ۲ ریمیک Resident Evil 2 Remake
بازی Resident Evil 2 مملو از لوکیشنهای متنوع است که هرکدامشان دارای معماها و پازلهای مختلفی هستند. در ادامه راهنمای بازی اویل ۲ ریمیک به نقل از نوین اسپات (novinspot) راهنمای کاملی از جالشهای عمده بازی برایتان آماده کردهایم که بدون شک برای آن دسته از گیمرهایی که فرصت کافی برای گشت و گذار و دست و پنجه نرم کردن با این معماها را ندارند، مطلبی بسیار ارزشمند خواهد بود.
بخش اول: راهنمای قفسهها، گاوصندوقها، میزکار لئون و صندوقچههای کوچک
معمای میز لئون کندی بازی Resident Evil 2
در این بخش از راهنمای بازی اویل ۲ ریمیک ابتدا به حل معماهای درون اداره پلیس شهرراکون میپردازیم. در بعضی از اتاقهای این اداره پلیس تعدادی صندوقچه، گاوصندوق، میزهای قفل شده و… وجود دارند که در این بخش به حل معماهای مربوط به آنها پرداخته ایم. یکی از اولین معماهایی که بازی پیش رویتان قرار خواهد داد، باز کردن میز کار شخصیت اصلی داستان یعنی لئون اسکات کندی است که در اتاق کارش یافت میشود. یک یادداشت روی میزش وجود دارد که بیان میکند برای باز کردن قفل این میز باید حرف اول اسامی همکاران لئون کندی را به ترتیب وارد کنید. به ترتیب زیر عمل کنید و قفل را روی حروف زیر قرار دهید. این حروف اولین بخش از اسامی همکاران لئون هستند که عبارتند از گروهبان ماروین برانا، ریتا فیلیپس و جورج اسکات. برای قفل سمت راست نیز باید اولین حرف افسران پلیس دیوید فورد، الیوت ادوارد را وارد کنید. اگر با لئون بازی میکنید با باز کردن این قفل به ابعاد خشاب تفنگتان افزوده میشود. اگر با کلیر بازی میکنید، یک عدد خشاب سریع برای تپانچهتان بدست خواهید آورد.
- قفل سمت راست : MRG
- قفل سمت چپ: NED
رمز قفسه های ایستگاه پلیس در بازی resident evil 2
در ایستگاه پلیسی که صحبتش را کردیم، تعدادی قفسه وجود دارد که قفلهایی مشابه قفل میز لئون دارند. به ترتیب زیر عمل کنید:
- رمز قفسه طبقه سوم : DCM
- رمز قفسه طبقه دوم که در اتاق موسوم به Shower Room یافت میشود: CAP
- رمز قفسه واقع در اتاق کنترل بخش فاضلاب بازی : SZF
رمز گاو صندوقهای بازی Resident Evil 2
گاوصندوق شماره ۱ – .این گاوصندوق در اتاق غربی (West Office) طبقه اول یافت میشود. برای باز کردن این گاوصندوق ابتدا اهرم روی گاوصندوق را روی عدد ۹ قرار دهید، سپس به سمت راست بروید تا روی عدد ۱۵ قرار گیرد و در نهایت به سمت چپ بچرخانید تا روی عدد ۷ قرار گیرد. باز کردن این گاوصندوق باعث میشود شخصیتی که هدایتش را برعهده دارید وسایل بیشتری را با خود در ادامه بازی حمل کند، چرا که به یک کیف کوچک مجهز خواهد شد.
گاوصندوق شماره ۲– این گاوصندوق را در ضلع شرقی اداره پلیس و در اتاق انتظار (Waiting Room) پیدا کنید. ترتیب اعداد این گاوصندوق عبارتست از ۶ درجه به چپ، ۲ درجه به راست و ۱۱ درجه به چپ.
گاوصندوق شماره ۳ – واقع در اتاق موسوم به Treatment Pool Room که عبارتست از ۲ و ۱۲ و ۸٫ اعداد را به ترتیب از راست به چپ وارد کنید.
ترتیب فشردن کلیدهای صندوقچههای کوچک در بازی اویل ۲ ریمیک
درون بازی ۲ صندوقچه کوچک با تصویر زیر یافت میشوند که درون آن ها کلیدهایی برای استفاده از انبار مهمات اداره پلیس یافت میشود. این کلیدها که در واقع صفحه کلیدهای کامپیوتر اتاق Safety Deposit Room هستند که با استفاده از آن ها خواهید توانست اعداد ۲ و ۳ را که از صفحه کلید کنده شده اند را جایگذاری کنید. در سناریوی شماره ۱ به ترتیب در اتاق های Shower Room و Linen Room پیدا میشوند. در سناریوی شماره ۲ در اتاق های Safe Interrogation Room و Linen Room یافت میشوند. برای حل معمای این وسیله باید کلیدها را به ترتیب خاصی بفشارید تا چراغ های روی دستگاه به ترتیب سبز شوند. با آزمون و خطا پیش بروید تا ترتیب صحیح فشردن کلیدها را یاد بگیرید.
بخش دوم: راهنمای پیدا کردن کلیدهای چهارگانه
گیمپلی Resident Evil 2 Remake در محوطه اداره پلیس بخش دیگری دارد که شامل پیدا کردن تعدادی کلید است که درهای مخصوصی در اداره پلیس به وسیله آن کلیدها باز میشوند. کلیدهایی که صحبتشان را میکنیم برای پیشروی در داستان بازی حائز اهمیت هستند و شما برای دستیابی به بعضی از بخشهای بازی نیازمند دستیابی به این کلیدها هستید. درهایی که شکل لوزی، قلب، برگ و الماس روی قفلهایشان کشیده شده رو به اتاقهایی بسیار مهم باز میشوند و در پشت این درها تجهیزات و وسایل مهمی وجود دارند که باید در حین انجام Resident Evil 2 به آن ها دسترسی پیدا کنید. موقعیت کلیدها بستگی به این دارد که با کدام شخصیت بازی را شروع کردهاید. به طور مثال کلید سبزرنگ که به شکل برگ میباشد تنها توسط لئون پیدا میشود و کلیر تنها شخصی است که به کلید قلب دسترسی پیدا میکند. تصویری واضح از شکل کلیدهایی که باید پیدا کنید را در ادامه مشاهده میکنید.
اولین کلیدی که در سمت راست مشاهده میکنید در بازی تحت عنوان Spade Key شناخته میشود. دری که توسط این کلید گشوده میشود جزو اولین درهائیست که در اداره پلیس راکون آن را باز میکنید. محل این درب روی نقشه بازی در بخش غربی تالار اصلی است. این در باعث میشود تا گیمر به اتاق موسوم به West Office دسترسی پیدا کند. اگر نمیدانید این اتاق کجاست، باید بگوییم که همان اتاقیست که میزکار شخصیت لئون کندی در آن وجود دارد. باز کردن این در باعث میشود که در مدت زمان بسیار کوتاه تری از بخش غربی ایستگاه پلیس به تالار اصلی (Main Hall) دسترسی پیدا کنید.
در سمت راست درب اصلی اداره پلیس یک در آلومینیومی کنترلی وجود دارد که باید از زیر آن به درون یک راهروی تاریک بخزید. این در شما را در مسیر بخش شرقی اداره قرار خواهد داد. آن مسیر را تا انتها ادامه دهید. این کلید به آسانی پیش رویتان قرار خواهد گرفت. تنها کاری که باید بکنید ادامه دادن بازی از همین مسیر است. بدین منظور راهی که در آن قرار دارید را تا به انتها بپیمائید و بعد از بازگشت دوباره به تالار اصلی توسط چاقویی که شخصیت ماروین به شما میدهد، جعبه ی اهرم بالابر درب فلزی را باز کنید. این جعبه توسط نوارچسب هایی زردرنگ پوشیده شده است. بالارفتن این درب آهنی مسیر را به سمت غربی اداره پلیس برایتان میگشاید. از اتاق پذیرش یا همان Reception خود را به انتهای مسیر و اتاق Operations Room برسانید. در این اتاق از پنجره به آن سوی دیوار بپرید. مشاهده میکنید که اتاق های Safety Deposit Room و West Office در کنارتان قرار دارند. از تنها مسیر باقی مانده به پیش روید تا به اتاق Dark Room تا ظهور عکس دسترسی پیدا کنید. از پلکانی که در کنار این اتاق وجود دارد بالا روید تا به طبقه سوم یعنی ۳F برسید. از سمت راست به پیش روید تا روی یک میز که لامپی روی آن روشن است کلید Spade را پیدا کنید.
در تصویری که از کلیدها گذاشتیم به دومین کلید از سمت راست بنگرید. این کلید در بازی با لفظ Diamond Key یا کلید الماس شناخته میشود. تعدادی درب الماس شکل در اداره پلیس وجود دارند که بوسیله این کلید باز میشوند. این کلید را زمانی پیدا میکنید که سه مدال دایره شکل را درون مجسمه وسط تالار اصلی کار گذاشته و راه مخفی به زیرزمین اداره پلیس را باز کنید. بعد از رسیدن به پارکینگ اداره پلیس به سمت اتاقی که در بازی Morgue یا سردخانه نامیده میشود بروید. مسیر رسیدن به این اتاق ساده است. بعد از پخش کاتسین پارکینگ به سوی دری که به یک دوراهی ختم میشود بروید. اتاق مذکور در انتهای این مسیر است. درون سردخانه تمام کشو ها را بگشایید. در یکی از آنها جنازه ای وجود دارد که کنار گردنش کلید Diamond وجود دارد. قبل از گشودن کشوها پیشنهاد میکنیم که از شر یک زامبی که در اتاق وجود دارد خلاص شوید.
کلید سبزرنگ تنها توسط لئون پیدا خواهد شد. این کلید در اتاق موسوم به Boiler Room در بخش شمالی اداره پلیس یافت میشود. برای رسیدن به این اتاق با استفاده از اهرم بالابر یا همان Crank Handle اتاقی که در راهروی شرقی طبقه دوم یا ۲F وجود دارد را باز کنید تا به اتاق موسوم به Chief’s Office برسید. از پلکان بالا رفته و سپس به سوی بالکن بروید. روی بالکن نردبانی وجود دارد. از آن پایین بیائید تا روی سقف قرار بگیرید. مسیری که به کوچه ی پشتی ساختمان منتهی میشود را طی کنید. رو به رویتان اتاق Boiler دیده میشود که تعدادی زامبی از آن بیرون میآیند. بعد از خلاصی از دست زامبی ها به درون اتاق بروید و کلید سبز رنگ را که به تخته سفید چسبانده شده را بردارید.
کلید قلب شکل که مخصوص کلیر است بسیار راحت پیدا میشود و تقریباً محال است پیدایش نکنید. بعد از اینکه با کلیر به اتاق رئیس پلیس یا Chief’s Office رسیدید به سمت اتاق کلکسیون شخصی این فرد تحت عنوان Private Collection Room بروید. از کنار قفسهها بروید تا به یک قاب عکس کوچک برسید که در کنار یک مجسمه جغد قرار دارد. بعد از برداشتن قاب عکس روی آن گزینه بررسی یا Examine را بزنید. قاب را برگردانید و کلید را از پشت آن بردارید. حال دیگر آزادید به هر اتاقی که برای کلیر قفل شده بود دسترسی پیدا کنید.
بخش سوم: راهنمای قفلهای گلخانه در بازی رزیدنت اویل ۲ ریمیک
راهنمای بازی اویل ۲ ریمیک در بخش آزمایشگاه: آخرین بخش از ماجراجوییهای کلیر و لئون درون آزمایشگاه سازمانی به اسم NEST سپری میشود که وابسته به بنیاد موسوم به آمبرلا است. این آزمایشگاه مکانیست که شرکت آمبرلا آزمایشات مخوف خود را انجام میدهد. در این آزمایشگاه علاوه بر زامبیها با موجوداتی گیاهشکل مواجه خواهید شد که به نوبه خود طراحی جالبی دارند. یکی از بخش های این آزمایشگاه محوطه ایست که به گلخانه یا همان Greenhouse مشهور است. درست مانند معماهایی که در ایستگاه پلیس حل کردیم، در اینجا نیز باید با وارد نمودن تعدادی کد درون دستگاه به بخشهایی از این محوطه دسترسی پیدا کنیم.
با وارد کردن اولین کد در دستگاه واقع در کنار گلخانه خواهید توانست محفظه که به یک نردبان ختم میشود را درون گلخانه بگشائید. تصویر این محفظه را در عکس بالا مشاهده میکنید. با وارد کردن کدهایی که روی این درب فلزی حک شدهاند خواهید توانست تا آن را بگشایید. این درب باعث میشود تا بتوانید به بخش زیرزمین آزمایشگاه و سردخانه دسترسی پیدا کنید. اگر در سناریوی اول قرار دارید رمزی که باید وارد کنید چنین خواهد بود:
و اگر در سناریوی دوم یعنی ۲nd Run بسر میبرید باید چنین علایمی را در دستگاه وارد کنید:
در کنار دستگاهی که این رمزها را واردش میکنید یک نقشه وجود دارد که بر روی آن، دو نقطه قرمز رنگ مشاهده میشود. این نقاط به معنای بسته بودن آن مکان ها هستند. با وارد نمودن رمزهای بالا یکی از بخش ها سبز خواهد شد و شما میتوانید با استفاده از نقشه ای که در اختیار دارید در آن منطقه به گشت و گذار بپردازید. حال آنکه بخش دیگری از گیمپلی Resident Evil 2 در آزمایشگاه، در بخش دیگری از آن دنبال میشود. در گلخانه اتاقی وجود دارد که باید بوسیله یک دستگاه درون آن، ترکیبی شیمیایی به دست آورید. این دستگاه در حالت عادی مهر و موم شده است و شما باید برای گشودن آن، رمز دیگری را وارد دستگاه قبلی نمائید. رمزی که این دستگاه را باز میکند پایین یک تندیس علمی که در عکس مشاهده میکنید حکاکی شده است. برای دسترسی به این تندیس اگر در سناریوی اول هستید باید همان طبقه پایین آزمایشگاه را بگردید که روی یکی از میزها قرار داده شده است.
اگر در سناریوی دوم هستید این تندیس مارپیچی شکل را بر روی یک میز پیدا میکنید که قبل از اتاق موسوم به Low-Temp Testing قرار دارد:
بعد از به دست آوردن این تندیس گزینه examine را بزنید و آن را وارونه کنید تا در بخش پائینی آن، رمز مورد نیاز برای گشودن دستگاه شیمیایی واقع در گلخانه را بدست آورید. بدیهی است که در هر سناریو، رمزی که در پایین این تندیس نمایان میشود متفاوت است.
راهنمای باز کردن درب قفل شده توسط مهره های شطرنج
در این بخش از راهنمای بازی اویل ۲ ریمیک به حل معمای مهره های شطرنج در این بازی جذاب می پردازیم. اتاقی که در آن حضور دارید روی نقشه Monitor Room نام دارد و دربی را مشاهده میکنید که مهر و موم شده و در اطرافش شش قفل که هرکدام توسط مهره های شطرنج فعال میشوند مشاهده میشود. سه مهره شطرنجی که از ابتدا درون اتاق وجود دارند عبارتند از : مهره سرباز (Pawn)، مهره فیل (Bishop) و مهره اسب (knight).
شما برای باز کردن درب فلزی باید ۳ مهره دیگر را پیدا کنید که عبارتند از شاه (King)، وزیر/ملکه (Queen) و قلعه/رخ (Rook).
از کجا مهره ها را پیدا کنیم؟
مهره شاه و وزیر را درون اتاق موسوم به Suplies Storage پیدا خواهید کرد که در بخش پایینی فاضلاب (Lower Sewers) واقع شده است. برای رسیدن به آن اتاق باید در ابزارتان اهرم T مانند را از اتاق Treatment Pool Room همراه خود داشته باشید. به سمت Bottom Waterway حرکت کنید و در مسیر اگر به درب های آهنین خوردید از اهرم T استفاده کنید و راه را بگشایید. مراقب زامبی هایی که زیر آب کمین کرده اند باشید. مسیر را ادامه دهید تا به اتاق Supplies Storage Room برسید و دو مهره شاه و وزیر را بردارید ولی دقت داشته باشید که در این اتاق باید کمی از فکر خود استفاده کنید چون مهره ها را اگر بردارید مسیرهایتان بسته میشوند.
برای پیدا کردن مهره های شطرنج شاه و وزیر طبق این دستور العمل حرکت کنید:
- به محض ورود به اتاق، مهره وزیر (Queen) را از در سمت چپ بردارید و روی درب سمت راست قرار دهید تا راه باز شود.
- از پلکانی که در سمت راستتان قرار دارد بالا بروید. مهره شاه را بردارید و به پایین بپرید.
- شما به محض پایین پریدن باید بتوانید دری را که توسط مهره وزیر باز کردید را ببینید.
- از همان دری که به پلکان منتهی میشد بازگردید و این بار مهره شاه را درون درب سمت راست بگذارید.
- دربی برایتان باز میشود که یک سلاح خیلی قوی درون آن قرار دارد. آن را بردارید.
- درب پشت سرتان را باز کنید.
- از طریق دری که توسط مهره شاه بازش کردید اتاق را ترک کنید.
- مهره شاه را بردارید.
- از در کنار مهره وزیر وارد شوید و آن را بردارید.
- اتاق را ترک کنید.
مهره رخ/ قلعه را کجا پیدا کنیم؟
بعد از تصاحب مهره های شاه و وزیر باید توسط اهرم Tشکل، درب فلزی منتهی به Lower Waterway را بگشایید. این در را میتوانید در بخش پایینی فاضلاب یا Lower Sewers پیدا کنید. از طریق آسانسور (lift) به بالا بروید و وارد اتاق Workroom شوید. از اتاق خارج شوید و به سمت دری بروید که سوکت دارد. مهره رخ را بردارید و به اتاق Monitor Room برگردید.
ترتیب صحیح قرار گیری مهره های شطرنج چگونه است؟
ترتیب قرارگیری مهره های شطرنج بستگی به این دارد که در چندمین دور از بازی خود هستید. همانطور که میدانید بازی Resident Evil 2 طوری طراحی شده که بعد از اتمامش برای نخستین بار میتوانید با زدن گزینه ۲nd Run وارد فاز دوم آن شوید.
اگر در دور اول بازی هستید:
- روی دیوار سمت چپ بترتیب: فیل (biship)، قلعه (Rook) و اسب (knight)
- روی دیوار سمت راست بترتیب: سرباز (Pawn)، وزیر/ملکه (ًQueen)، شاه (King)
اگر در دوم بازی هستید:
- روی دیوار سمت چپ: Pawn, Rook, Knight
- روی دیوار سمت راست: Queen, Bishop, King
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.