مشکل سیاه شدن صفحه کامپیوتر قبل از ورود به ویندوز و راه حل آن!

حل مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز

سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز یکی از مشکلاتی است که به دلیل کرک نامناسب، آلوده شدن سیستم به ویروس، مشکلات سخت افزاری و… ایجاد می شود.

سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز

مجله اینترنتی پارسی گو: یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز است. این مشکل دلایل مختلفی دارد. در این مطلب راهکارهایی برای حل مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز مطرح شده است. با ما همراه باشید:

راهکارهای عملی برای حل سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز

به نوشته edukadeh در مواقعی نیز ویندوز بالا میاد ولی صفحه زمینه دسکتاپ شما به صورت سیاه درمی آید. در این شرایط ویندوز شما از حالت قانونی خارج شده و باید یک کرک مناسب نصب نمائید تا نسبت به رفع این مشکل اقدام کنید. در غیر اینصورت با روش های که در زیر قرار دادم می توانیند به طور کامل نسبت به رفع این مشکل اقدام نمائید .

ویروس جدیدی بنام “regsrv.exe” در ویندوزها انتشار یافته که با فایل های اصلی ویندوز اجرا می شود و باعث مصرف زیاد CPU و در مواقعی باعث بالا نیامدن کامل صفحه دسکتاپ در زمان اجرای ویندوز می شود به این معنی که پس از لود ویندوز صفحه دسکتاپ به صورت صفحه ای سیاه رنگ باز می شود که در آن هیچ کدام از آیکون های دسکتاپ و استارت وجود ندارند.

۱- نصب مجدد کارت گرافیک

مراحل زیر را طی کنید :

۱-۱ : کلیدهای ترکیبی Ctrl + Shift + Esc را بفشارید تا برنامه Task Manager باز شود.

۱-۲ : به تب Processes بروید و در لیست به دنبال پردازش explorer.exe بگردید. روی آن کلیک کنید.

۱-۳ : حالا روی دکمه End Process کلیک کنید.

۱-۴ : در برنامه Task Manager روی منوی File کلیک کرده و New Task را انتخاب نمایید.

۱-۵ : در پنجره باز شده عبارت explorer.exe را تایپ کرده و روی دکمه OK کلیک کنید.

۱-۶ : وارد منوی Start شده و عبارت device manager را تایپ کنید. از لیست نتایج روی گزینه Device Manager کلیک کنید.

۱-۷ : هنگامی که وارد بخش Device Manager شدید، روی فلش کوچک کنار گزینه Display adapter کلیک کنید. حالا روی کارت گرافیک خود راست کلیک کرده و گزینه Update Driver Software را انتخاب نمایید. حالا باید مراحلی که به نشان داده میشوند را طی کنید.

در صورتی که مشکل هنوز پابرجا بود، گزینه Uninstall را انتخاب کرده و درایور کارت گرافیک را مجددا نصب کنید.

۲- بررسی رجیستری ویندوز

۲-۱ : مراحل ۱-۱ تا ۵-۱ را طی کنید.

۲-۲ : وارد منوی Start شده و عبارت regedit.exe را تایپ کنید. گزینه regedit.exe را از لیست نتایج انتخاب نمایید.

۲-۳ : حالا به مدخل زیر مراجعه کنید :

HKEY_LOCAL_MACHINESOFTWAREMicrosoftWindows NTCurrentVersionWinlogon

۲-۴ : روی کلید Winlogon در رجیستری کلیک کنید. سپس در سمت راست به دنبال گزینه Shell بگردید. در ستون Data باید عبارت explorer.exe نوشته شده باشد. در صورتی اینطور نیست ، روی گزینه shell دوبار کلیک کرده و در تکست باکس عبارت explorer.exe را تایپ کنید.

۲-۵ : رجیستری را ببندید و سیستم را ریست کنید.

۳- اجرای ویندوز در حالت Safe Mode و استفاده از قابلیت System Restore

۳-۱ : سیستم خود را ریست کنید.

۳-۲ : در صورتی که روی کامپیوتر خود فقط ویندوز نصب کرده اید کافیست کلید F8 را نگه دارید تا وارد بخش بوت پیشرفته شوید. در اینجا گزینه Safe Mode را انتخاب کنید.

۳-۳ : در صورتی که روی کامپیوتر خود بیش از یک سیستم عامل نصب کرده اید ، ابتدا باید بارگذاری ویندوز را انتخاب کرده و سپس کلید F8 را چند بار بفشارید تا وارد بخش بوت پیشرفته شوید. حالا باید گزینه Safe Mode را انتخاب نمایید.

۳-۴ : وارد منوی استارت شده و عبارت System Restore را تایپ کنید . اکنون گزینه System Restore را از لیست نتایج انتخاب نمایید . ممکن است که اکانت Administrator یا همان مدیر سیستم دارای کلمه عبور باشد. در این صورت کلمه عبور مربوط به مدیر سیستم را وارد کنید.

۳-۵ : اکنون روی تقویم چند Restore Point یا نقطه بازیابی نشان داده می شود. یکی از نقاط بازیابی (با توجه به تاریخ) که قبل از بروز این مشکل قابل انتخاب هستند را کلیک کنید . روی دکمه Next کلیک کرده و سپس دکمه Finish را بزنید. پس از انجام بازیابی سیستم ریست خواهد شد. (منبع: edukadeh)

نکته مهم: در صورتی که مشکل سیاه شدن صفحه هنگام بالا آمدن ویندوز با راهکارهای فوق حل نشد بر روی سیستمان یک آنتی ویروس قوی نصب کنید و شروع به اسکن کردن کامپیوتر خود نمایید!

تهیه و تنظیم: بخش آموزش.
منبع: مجله اینترنتی پارسی گو
درج مطالب مجله اینترنتی پارسی گو با ذکر منبع (www.parsigoo.com) بلامانع است.

به اشتراک بذار:
بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *